Monday, May 30, 2011

Lirik Kongsi -Joe Flizzow

Lirik Lagu Kongsi -Joe Flizzow

Kongsi kongsi mari bicara,
Kongsi pendapat dan juga idea,
Masuk Kongsi tiada keluar,
Biar Kongsi jadi Kongsi kita duduk diam. [x2]

Naik bukit , turun bukit,
Gua dah lama tengok wayang , tak perlu minta tiket,
Dan silakan picit telefon panggil~lah sedozen,
Gua pun teringin nak tengok lu punya sepuluh sen
Alamak lu kredit pun takde , terpaksa tembak
Tak guna lu bawak pisau ke peraduan menembak,
Tak guna ada bola kalau tak reti sepak,
Tak guna ada jalan kalau destinasi tak nampak,
Tak guna jadi gangster kalau tiada wang,
Gua tetap di jalanan tapi gua usahawan,
Gua bursa sahamkan setiap perniagaan,
Dan setiap gerak geri , pelan harus dipersiapkan,
Jangan kita mudah lupa , kita bukan selamanya muda
Jadi kerahkan tenaga , pergunakan usia,

Bila jumpa orang lama , jangan malu bersoal,
Jika mahu kunci kuasa , harus ada modal,

Kongsi kongsi mari bicara,
Kongsi pendapat dan juga idea,
Masuk Kongsi tiada keluar,
Biar Kongsi jadi Kongsi kita duduk diam. [x2]
Ada cara duduk , ada cara berdiri,
tangkap orang menyamar , tangkap orang menyanyi,
tangkap orang melalak , tangkap budak berlagak,
tangkap mulut berbuih , berbual lepas cakap,
tangkap budak kosong bogel dan tak pakai baju,
ramai sangat kelkatu , nak mendekati lampu,
teringin hendak menyinar naik sheikh , tapi tiada dinar,
bila kena pegang gegar sikit , air mata berlinang,

Bukan nak jadi brader , gua nak jadi orang berada,
supaya dapat menjaga setiap ahli keluarga,
bukan duniawi semata emas putih permata,
kadang kala aku rabun , pakaikan cermin mata,
Tuhan berikan petanda , supaya ku selamat di sana,
dan selamat di sini , setiap usaha diberkati,
budak tersusun rapi , gerak cara koperasi,
biar mereka jadi besar , Kongsi kami gergasi...




20 comments:

AareMierulez[SouL_Infinty™] said...

lagu penuh mksud2 trsurat/tersirat

Anonymous said...

77

Anonymous said...

PLG 77 Di hati

Anonymous said...

PLG bersatu

Mr. 7 said...

BSP BerSa7u
o.o.o.o.o.o.o

Anonymous said...

taksub are korang nie

Anonymous said...

taksub2 berbicara...

Anonymous said...

salam/// dari BANGI BERSATU

Anonymous said...

Janganlah bergaduh semata2 kerana lagu ini,salam bermuafakat ///|||\\\

Anonymous said...

salam umno patriot raja paduka 13 keramat..ada sapa berani langgar?

Anonymous said...

77

Anonymous said...

salam sejagat

Unknown said...

masing masing taksub!!! dengan Allah ko x na plak na taksub bgai....puihhh

Unknown said...

taksub sangat dengan bnde nie..bkn nye bnde nie yang tntukan ajal maut ko..ko pgl la bape rmai pn kaum ko.kalo allah dh tntu kn ko mti mse tu, kaum ko pn x leh bt pape larh..allah maha kuasa!!!

Anonymous said...

Hang sume simpang mana ? Mari langgar tengok

Anonymous said...

simpang maut

Anonymous said...

nie la klo da taksub,,,hormat ayahanda,,ayah boss.ayah kandung di biar kan,,

Anonymous said...

7 lapis langit,,7 lapis bumi..putih agamaku,,merah kenderaanku..36 gwa semat didada,,30 gwa semat di bahu..///

Anonymous said...

jgnla kta begaduh..kita sama je semua..kan baik klu kita bersatu..seperti yg disarankan
..

Anonymous said...

77.....

Post a Comment

Please comment or correct lyrics. Thank you.